Resetknop indrukken

Allereerst wens ik je een gezond, bewust, gelukkig en plezierig 2019 met mooie plannen en inspiratie. Had je nog goede voornemens of wensen: Gezonder gaan leven? Aardiger zijn voor de mensen om je heen? Minder snel oordelen? Geduldiger zijn? Op zoek naar een nieuwe liefde of nieuwe baan? Bewuster omgaan met het milieu?

Mij lijkt het een goed idee en tevens een uitdaging om het geluk wat in mezelf ligt nog meer te ontdekken. De raadgever, mijn intuïtie, nog meer te laten spreken en op te volgen. En de innerlijke rust te vinden ook als het even niet meevalt in een stressvolle situatie. Waarbij ik mezelf mag toespreken om afstand te nemen en het issue in perspectief te zien, te relativeren.

In de hectiek van de dag ook af en toe een moment van rust inbouwen zorgt dat je beter omgaat met spanningen. Op zich ook al een goed voornemen toch? Even ontspannen voordat je weer vol gas doorgaat met waar je was. Neem jezelf en je lijf serieus! Laad jezelf bewust op.

Met een paar simpele yoga– en ademoefeningen krijg je weer energie en stuur je stress het lichaam uit.

• staand de zijkant van het lichaam rekken. Ga rechtop staan, je voeten zet je goed op de grond op heupbreedte en je schouders zijn onspannen en laag. Op een inademing breng je je armen zijwaarts omhoog, je pakt met je rechterhand je linkerpols vast. Je trekt je linkerarm voorzichtig schuin omhoog, je lichaam strek je naar rechts. Blijf een aantal ademhalingen zo staan en dan de andere kant op.

• zittende vooroverbuiging. Ga rechtop zitten en strek beide benen voor je uit. Adem in en breng je armen omhoog. Op een uitademing maak je je bovenlichaam lang en je strekt naar voren richting je tenen. Pak je schenen, enkels of je tenen vast en adem een aantal keren goed door terwijl je zo blijft zitten.

• ademoefening zittend op je knieën. Je handen breng je tegen elkaar voor de borst, zo dat de handpalmen elkaar raken. Sluit je ogen. Door diep in te ademen met je neus in 3 tellen en via je mond weer uit te ademen in 6 tellen voel je dat je hartslag rustiger en je ademhaling langzamer en dieper wordt.

Als je met regelmaat deze oefeningen doet om jezelf even te resetten, kun je er weer volop tegenaan. Ik wens je veel oplaadmomenten in 2019!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close